سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاریخچه لمینت کامپوزیت متحرک دندان اسنپ اسمایل چیست

بهترین لمینت متحرک دندان داروخانه کجا بخریم ارزان ترین کامپوزیت روی کره زمین چیست ابدیت دی ماه 1402

توضیحات درمورد بسته بندی و پلمپ نایلون و مواد غذایی

تاریخچه بسته بندی توضیحات درمورد بسته بندی و پلمپ نایلون و مواد غذایی :  

اولین بازاریابی خود به خود با مساله بازار شناسی جنبه ی علمی به خود گرفت. پس از پیدایش بازار های موسمی وفصلی، شناسائی بازار و خواست مشتری اهمیت بیشتری یافت ومردم از گوشه وکنار کالائی را به بازر می آوردند که از روی تجربه می دانستند بازار مناسبی دارد وبه همین دلیل اولین مرحله در تاریخ بازاریابی کاری بود به نام شناسائی اهمیت مشتری (اربابی، 1371، ص19)

اسناد تدوین شده ای در دست است که تاریخچه ی بازاریابی را تا 4000 سال قبل از میلاد نشان می دهد وحاکی از یک سلسله فعالیت های خرید و فروش در آن زمان می باشد. تجارت بین مصری ها وفینیقیها به طور وسیعی جریان داشته، وریشه ای خرده فروشی وعمده فروشی در دوره ی اقتدار رومی ها ویونانی ها مینی دستگاه کوچک  رواج کامل یافته است. توسعه ی تاریخی بازاریابی را باید در ایجاد فاصله بین فروشنده وخریدار جستجو نمود.

توضیحات درمورد بسته بندی و پلمپ نایلون و مواد غذایی

بسته‌ بندی ابتدا با استفاده از مواد طبیعی مانند برگ درختان آغاز و بعدها تولیدات سریالی محصولات با مواد بافتنی و ظروف انجام شده‌ است. بعد از نیمه ی دوم قرن بیستم، حوزه ی فعالیت بازاریابی از سطح فروش وتحقیقات اند بسیارفراتر رفت.

با پیشرفت تکنولوژی و وضعیت فعلی، مواد و متریال‌های اقتصادی و مناسب‌تری پا به عرصه صنعت بسته‌بندیگذاشتند. چرا که در گذشته بسته‌ بندی فقط برای حمل‌ونقل و محافظت به کار می‌رفت، اما امروزه با مواد متنوع موجود، بسته‌ بندی وظیفه و نقش تبلیغاتی برای محصول را نیز بر عهده گرفته است. در نتیجه امروزه بسته‌ بندی جزئی از سیاست‌های فروش و بازاریابی است. چرا که این بسته‌ بندی است که بین محصولات مشابهی که در قفسه‌های فروشگاه‌ها در کنار هم چیده شده‌اند، تفاوت ایجاد می‌کند.

ظهور انقلاب صنعتی به راستی تحول اساسی در نظام تولید انواع دستگاه تمسه کشی  کالایی ایجاد کرد. انقلاب صنعتی، جهان را با فوران کالاهای گوناگون صنعتی روبرو کرد. تنوع کالاها و رقابت فشرده میان تولید کنندگان و بازرگانان را به تدریج علاوه بر علوم دیگر وارد مجموعه سیستم بسته بندی کرد. با پیشرفت بیشتر، علوم دیگری نظیر روان شناسی فردی، اجتماعی و ارگونومی به این مجموعه اضافه شد. توسعه بسته بندی سبب مستقل شدن این صنعت از مجموعه صنایع دیگر شد و رقابت و نیاز سبب گردید که صنایع بسته بندی سهمی قابل توجه از بودجه های شرکت های تولیدی را به خود اختصاص دهد. امروزه صنایع بسته بندی تبدیل به یک تکنولوژی قدرتمند شده است.

صنعت بسته‌بندی

طراحی و بسته بندی مناسب می تواند عامل اصلی موفقیت یک کالا باشد

طراحی بسته بندی برای کالا، تصویر و هویت می سازد، و همین امر می تواند ابزار قوی برای بازاریابی و فروش کالا محسوب شود. طراحی بسته بندی نه تنها باید منحصر به فرد باشد، و باعث خرید ناگهانی از سوی خریدار شود بلکه باید عامل تکرار خرید هم باشد و در مشتری نوعی وفاداری به وجود آورد.

طراحی و بسته بندی

در صنایع غذایی هدف از بسته بندی علاوه بر افزایش زمان ماندگاری محصول، جلوگیری از عوامل فساد درونی و بیرونی محصول نیز می باشد. همچنین حمل و نقل مواد غذایی بهتر و آسانتر انجام می پذیرد. بسته بندی را به نوعی می توان علم طراحی و کاربرد مواد نامید. مواد و مصالح به کار رفته در یک بسته بندی تمام عوامل را تحت تاثیر قرار داده و دگرگون می کند. مواد اولیه در بسته بندی علاوه بر نقش قابل توجهی که در فرم وشکل دارند حاوی پیامی خاص از هویت، کیفیت و قیمت کالا هستند و مشخص می کنند چه کسی مصرف کننده آن می باشد. بسته بندی محصول با دوام محصولات،  فن آوری ساخت بسته بندی و قیمت تمام شده آن ارتباط مستقیم دارد.

 بسته بندی

امروزه در سراسر دنیا در صنایع طراحی بسته بندی به این نتیجه رسیده اند که، چنانچه بسته بندی با کیفیت خوبی ارائه شود می تواند لبه برنده سلاح رقابت آن ها باشد. همچنان که اهمیت استراتژیک طراحی و بسته بندی افزایش می یابد، اهمیت تحقیقات کاربردی به منظور بهینه سازی طراحی  و تصمیم گیری های لازم نیز بیشتر هویدا می شود.

چرا ماشین آلات بسته بندی فرهام ؟؟ 

                                                                                                        

ماشین آلات بسته بندی فرهام از سال 1385 در زمینه ی فروش و خدمات دستگاه های بسته بندی مانند دستگاه های بسته بندی شرینک پک، شیرینک پلی اتیلین، چسب زن کارتن، تسمه کش، انواع تاریخ زن ها، جت پرینتر، دوخت پلاستیک، دوخت ریلی، سیل القایی، بسته بندی وکیوم، سیل وکیوم، سیل طلقی، سیل ظروف یکبار مصرف، اسکین پک، نوار نقاله، کانوایر و .. فعالیت خود را آغاز کرده است. این مجموعه با گذشت سال ها و با استفاده از برنامه ریزی بلند مدت شروع به فعالیت های گسترده در زمینه ارائه مشاوره و خلاقیت در طراحی نوع بسته بندی با ظاهری کاملا مدرن کرده است. این شرکت مفتخر است با بهره گیری از کادر مجرب و متخصصان خود ضمن ارائه گارانتی به مشتریان و خدمات پس از فروش دستگاه های ارائه شده گام مهمی در این صنعت بزرگ کشور بردارد.

ماشین آلات بسته بندی فرهام در شروع اولین دهه از فعالیت خود گامی بزرگ در راستای تامین مواد مصرفی برای جلب رضایت شما مشتریان برداشته است. در این راستا این شرکت با بهره گیری از متخصصان خود همانند سال های قبل آمادگی خودر را جهت ساخت انواع ماشین آلات بسته بندی خاص با توجه به نیاز مشتری اعلام می نماید.

در پایان از شما عزیزان متشکریم که در این سال ها همراه ما بوده و با حمایت و اعتمادی که به ما داشته اید باعث نیل به رشد و هرچه بهتر شدن کیفیت کالاها شده اید، امیدواریم قادر به پاسخگویی اعتماد شما عزیزان باشیم.

جایگاه دوخت پلاستیک در صنعت بسته بندی

در این بخش از این مقاله به توضیح مختصر یکی از پر کاربرد ترین دستگاه های بسته بندی می پردازیم، در عصر کنونی برای بسته بندی پاکت، نایلون، فویل های آلومینیومی و .. از دستگاه های دوخت استفاده می شود. دستگاه های دوخت انواع متفاوتی دارند. دستگاه دوخت ریلی ، دوخت پلاستیک ، دوخت پدالی (پرس پدالی)، دوخت رومیزی، دوخت پرتابل، دوخت مگنتی، دوخت پنوماتیک، دوخت سیل کیسه ای و .. نمونه هایی از دستگاه دوخت و پرس می باشند. از دستگاه های دوخت در صنعت بسته بندی جهت دوخت انواع ، نایلون، ترسبافون ، فویل آلومینیوم، سلفون، متالایز، کیسه های حجیم و سنگین پلی آمید و پلی اتیلن، در واحد های تولیدی و کارخانجات صنعتی و هایپر مارکت ها و سوپر مارکت ها و .. استفاده می شود.

دستگاه دوخت ریلی با انجام عملیات دوخت و پرس، یکی از دستگاه های بسته می باشد که در ادامه به تفسیر آن می پردازیم.

دستگاه دوخت ریلی :

دستگاه دوخت ریلی به علت سرعت و کارایی بالا و چاپ تاریخ تولید و انقضا و قیمت  تحول جدیدی در صنعت بسته بندی ایجاد نموده و مورد استقبال بالای شرکت ها قرار گرفته است.

دستگاه دوخت ریلی به دلیل کیفیت و سرعت دوخت بالا و قابلیت چاپ ( تاریخ و قیمت) همزمان با عملیات دوخت  از دستگاه های پرکاربرد و پرطرفدار صنعت بسته بندی می باشد. از مزیتهای این دستگاه هزینه پایین تعمیر و نگهداری ، عملکرد بالای آن و سرعت در بسته بندی ، قابلیت تنظیم حرارت با توجه به نوع محصول از لحاظ وزنی و جنس و ضخامت پاکت مصرفی می توان اشاره کرد. سرعت کانوایر در دستگاه های دوخت ریلی از 0-16 متر بر دقیقه است که به نوع محصول و کارکرد اپراتور بستگی دارد. میزان حرارت دستگاه از 0 تا 400 بسته به ضخامت نایلون قابل تنظیم می باشد.

از دستگاه های دوخت ریلی به منظور بسته بندی قند، شکر، مواد پودری، آجیل، حبوبات، نان، سبزیجات، لواشک، خیارشور، مایعات، خشکبار، بسته بندی ظروف یکبار مصرف، ابزارآلات، قطعات صنعتی و الکترونیکی استفاده می شود.

دستگاه دوخت ریلی را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

1- دوخت ریلی رومیزی یا افقی
2- دوخت ریلی عمودی
3- دوخت ریلی با پایه یا ریلی ایستاده
4-  دوخت ریلی صنعتی
5-  دوخت ریلی با تزریق گاز
6- دوخت ریلی دمنده
7-  دوخت ریلی مکنده

به طور کلی دستگاه های دوخت ریلی از لحاظ جنس بدنه به دو مدل دوخت ریلی رنگی و دوخت ریلی استیل تقسیم بندی می گردند. در مدل دوخت ریلی رنگی تمام بدنه از جنس آهن بوده و توسط رنگ الکترواستاتیک (رنگ پودری) پوشش داده می شود. از این نوع دستگاه در صنایع بسته بندی قطعات یدکی، قطعات خودرویی، قطعات الکترونیکی و در صنایع غذایی به عنوان بسته بندی ثانویه استفاده می گردد. در مدل سیل ریلی استیل تمام بدنه از جنس استیل نگیر بوده و این امر سبب استفاده دستگاه در محیط های کاملا بهداشتی و در صورت نیاز در مناطق مرطوب می باشد. بطور کلی از دستگاه های دوخت ریلی استیل در صنایع غذایی، بهداشتی، دارویی و مشابه آن استفاده می گردد.

1- دستگاه دوخت ریلی رومیزی یا افقی

دستگاه دوخت ریلی رومیزی یا دوخت غلتکی یا دوخت ممتد از پر کاربرد ترین نوع دستگاه های دوخت ریلی می باشد. از این نوع دستگاه جهت بسته بندی حبوبات، خشکبار، ادویه جات، ظروف یکبار مصرف، قطعات صنعتی و .. استفاده می شود. بطور کلی از این نوع دستگاه سیل ریلی افقی در واحد های تولیدی کوچک، کارگاه ها و کارخانجات صنعتی جهت بسته بندی محصول استفاده می گردد.

2– دستگاه دوخت ریلی عمودی :

از دستگاه دوخت ریلی عمودی یا دوخت ممتد عمودی که به دوخت ریلی دو منظوره نیز معروف می باشد در صنایع بسته بندی مواد پودری و آردی، محصولات حاوی مایعات و .. استفاده می گردد. علت نامگذاری دوخت ریلی دو منظوره بدین خاطر است که از این دستگاه بصورت افقی (رومیزی) و عمودی می توان استفاده کرد. از این دستگاه جهت بسته بندی مواد غذایی مانند آرد ، آرد سوخاری، پودر جلبک دریایی، شکر، نمک، خیار شور، ترشیجات می توان استفاده نمود.

3- دستگاه دوخت ریلی با پایه :

دستگاه دوخت ریلی با پایه همانند دستگاه سیل ریلی رومیزی بوده با این تفاوت که پایه ای که در زیر دستگاه قرار گرفته نه تنها باعث شده دستگاه به میز کار احتیاجی نداشته باشد بلکه با توجه به چرخ های موجود در زیر پایه قابلیت جابجایی دستگاه نیز فراهم گردیده است.

4- دوخت ریلی صنعتی :

برای بسته بندی محصولاتی که وزن بالایی دارند از دستگاه های سیل ریلی صنعتی استفاده می گردد. دستگاه دوخت ریلی صنعتی به منظور بسته بندی محصولات با وزن بالای 5 کیلو گرم بصورت نیمه اتماتیک در کاخانجات و واحدهای تولیدی با حجم بالا استفاده می شود.از این دستگاه برای بسته بندی مواد شیمیایی ، کودهای شیمیایی و آرد استفاده می کنند. قابلیت تحمل وزن 20 کیلوگرم برای محصول از مزایای این دستگاه بشمار می آید. این مدل دستگاه عموما بصورت دوخت ریلی عمودی موجود می باشد.

5- دستگاه دوخت ریلی با تزریق گاز :

دستگاه دوخت ریلی با تزریق گاز به منظور بسته بندی محصولات غذایی و به جهت جلوگیری از فاسد شدن محصولات استفاده می شود. دستگاه دوخت ریلی ممتد با تزریق گاز در سه مدل رومیزی، عمودی و با پایه موجود می باشد. جهت تزریق گاز هنگام عملیات دوخت، گاز همزمان وارد کیسه شده و محصول نهایی بسته بندی می شود. این دستگاه یکی از پیشرفته ترین و کارآمد ترین دستگاه دوخت ریلی می باشد.

6- دستگاه دوخت ریلی دمنده :

از دستگاه دوخت ریلی دمنده برای محصولاتی که ترد و شکننده و آسیب پذیرند،استفاده می شود. بسته بندی محصول همزمان با تزریق هوا به درون پاکت صورت گرفته که هوای تزریق شده در پاکت همانند ضربه گیر و محافظ برای محصول عمل می نماید. عموما این مدل دستگاه ها بصورت ریلی با پایه موجود می باشد. از این دستگاه می توان برای بسته بندی قطعات شکننده و ظروف یکبار مصرف و .. استفاده می شود.

7- دوخت ریلی مکنده

از دستگاه دوخت ریلی مکنده برای محصولاتی استفاده می شود که باید تا حد ممکن هوای کیسه هنگام عملیات دوخت خالی گردد و این سبب عدم فساد محصول و کم حجم شدن کالا می گردد. این امر باعث افزایش طول عمر محصول می شود.
دستگاه دوخت ریلی مکنده برای محصولات الکترونیکی و همچنین برای محصولاتی که قرار است بعد از فرآیند بسته بندی فریز شوند، نیز کاربرد فراوان دارند.