سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاریخچه لمینت کامپوزیت متحرک دندان اسنپ اسمایل چیست

بهترین لمینت متحرک دندان داروخانه کجا بخریم ارزان ترین کامپوزیت روی کره زمین چیست ابدیت دی ماه 1402

انواع دستگاه تمسه کشی فلزی دستی اتوماتیک

تسمه کش

امروزه با توجه به نیاز متقاضیان برای جابجایی محصولات توسط کارتن و انبار داری محصولات، ضرورت استفاده از دستگاه های تسمه کش و کارتن چسب زن بیشتر شده و می توان گفت یکی از پر کاربرد ترین دستگاه های قابل استفاده در صنعت بسته بندی می باشد. لذا شرکت ماشین آلات بسته بندی فرهام با هدف خدمت رسانی هر چی بیشتر در زمینه ارائه این دستگاه ها با کیفیت مطلوب و گارانتی بالا آمادگی خود را جهت تجهیز کارخانجات و کارگاه صنعتیدستگاه باطری خور مستطیلی  اعلام می دارد.

بطور کلی دستگاه های تسمه کش را میتوان بصورت زیر دسته بندی کرد :

1- دستگاه تسمه کش دستی (تسمه فلزی یا تسمه پلاستیکی)

2- دستگاه تسمه کش پنوماتیک

3- دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیک

4- دستگاه تسمه کش اتوماتیک دروازه ای

انواع دستگاه تمسه کشی فلزی دستی اتوماتیک

1- تسمه کش دستی :

  • تسمه کش دستی با تسمه فلزی

کارکرد دستگاه تسمه کش دستی با تسمه فلزی  به این صورت می باشد که ابتدا تسمه به دور محصول پیچیده شده و بعد از قرار گرفتن تسمه بر روی هم و کشیده شدن تسمه توسط انواع دستگاه مخصوص اهرم دستگاه با قرار گرفتن بست فلزی برروی دو تسمه و عملیات پرس توسط دسته مخصوص دستگاه دو تسمه به هم متصل می گردند. کشش تسمه توسط دستگاه تسمه کش دستی قابل تنظیم بوده و متناسب با جنس محصول می باشد و سپس تسمه اضافی توسط قیچی قطع می گردد. دستگاه تسمه کش دستی در گروه تسمه کش پرتابل قرار دارد و به راحتی قابل حمل می باشد. دستگاه تسمه کش فلزی در بسته بندی پالت، قطعات فلزی و اشیای سنگین کاربرد فراوان دارد.

  • تسمه کش دستی با تسمه پلاستیکی

کارکرد دستگاه تسمه کش دستی با تسمه پلاستیکی به این صورت می باشد که ابتدا تسمه به دور محصول پیچیده شده و بعد از قرار گرفتن تسمه بر روی هم و کشیده شدن تسمه توسط اهرم دستگاه دو تسمه توسط حرارت ایجاد شده به هم متصل می گردند. کشش تسمه توسط دستگاه تسمه کش دستی توضیحات درمورد بسته بندی  قابل تنظیم بوده و متناسب با جنس محصول می باشد و سپس تسمه اضافی توسط کاتر موجود بر روی دستگاه  قطع می گردد. دستگاه تسمه کش دستی در گروه تسمه کش پرتابل قرار دارد و به راحتی قابل حمل می باشد

تسمه کش پنوماتیک :

دستگاه تسمه کش پنوماتیک برای تسمه کشیدن بسته بندی های بزرگ و سنگین وزن از قبیل کاشی، سرامیک، و سنگ های ساختمان و .. که جابجایی آن ها بسیار مشکل می باشد، کاربرد بسیار دارد. نیروی محرکه تسمه کش بادی همانطور که از نام آن نیز مشخص است نیروی ناشی از باد بوده که توسط یک کمپرسور انواع دستگاه تمسه کشی هوا (پمپ باد) تولید می شود. عملیات دوخت دو تسمه توسط نیروی باد تامین گردیده و دو تسمه بروی هم پانچ می گردند. تسمه کش پنوماتیک مانند تمامی دستگاه های پنوماتیک احتیاج به کمپرسور باد و سیستم رطوبت گیر دارد. دستگاه تسمه کش پنوماتیک یا بادی در زمره دستگاه های تسمه کش پرتابل با توجه به وزن کم آن می باشد.

اپراتوری آسان و قابلیت جابجایی این دستگاه به علت وزن پایین آن و کارایی بالای این دستگاه از مزایای مهم این نوع تسمه کش به شمار می آید.

تسمه کش نیمه اتوماتیک :

تسمه کش نیمه اتومانیک به دو نوع دستگاه تسمه کش نیمه اتومانیک دور باز و تسمه کش نیمه اتوماتیک کابینی دسته بندی می شود. دستگاه های تسمه کش نیمه اتوماتیک پر فروش ترین و پرکاربرد ترین و مقرون به صرفه ترین دستگاه های بسته بندی در این صنعت بوده و در تمامی ابعاد کارتن در صنف های متفاوت قابل استفاده می باشد.

تسمه کش نیمه اتوماتیک کابینی

دستگاه تسمه کش کابینی به علت داشتن محفظه زیرین دستگاه شبیه به کابینت به تسمه کش کابینی معروف می باشد. تسمه مورد نیاز در زیر میز قرار گرفته  و اپراتور جهت تسمه کشی محصول در اشکال مکعبی و استوانه، دایره ای و .. را به روی میز قرار داده و بعد از کشیدن تسمه به دور محصول و هدایت ابتدای تسمه به درون شیار تعبیه شده بر روی دستگاه، دستگاه به طور اتوماتیک تسمه را کشیده و پس از عملیات دوخت تسمه اضافی قطع می گردد.

مقدار کشش تسمه توسط اهرم موجود برروی دستگاه قابل تنظیم بوده که متتناسب با جنس محصول یا کارتن آن مشخص می گردد. مقدار تسمه مورد نیاز جهت بسته بندی با توجه به ابعاد محصول قابل تنظیم بوده و پس از اولین تنظیم بصورت اتوماتیک، تسمه به بیرون هدایت می گردد.

تسمه کش نیمه اتوماتیک دور باز :

در دستگاه تسمه کش دور باز  همانند تسمه کش کارتن کابینی بوده و تفاوت موجود در پایه دستگاه می باشد. این امر سبب استفاده این دستگاه جهت تسمه کشی محصولات سنگین تر می گردد. درکلیه دستگاه های تسمه کش کارتن مقدار نیروی لازم جهت کشش تسمه و مقدار خروجی تسمه متناسب با ابعاد کارتن قابل تنظیم می باشد.