سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاریخچه لمینت کامپوزیت متحرک دندان اسنپ اسمایل چیست

بهترین لمینت متحرک دندان داروخانه کجا بخریم ارزان ترین کامپوزیت روی کره زمین چیست ابدیت دی ماه 1402

انواع دستگاه مخصوص پلمپ کردن وسایل چسب زن

انواع دستگاه مخصوص پلمپ کردن وسایل چسب زن دوخت پلاستیک : 

در این بخش از مقاله در خصوص دستگاه های دوخت پلاستیک و کارایی و کاربرد آن در صنعت بسته بندی به تفسیر می پردازیم.

ماشین آلات بسته بندی فرهام پک عرضه کننده انواع ماشین آلات بسته بندی دوخت پلاستیک می باشد که دستگاه های خود را با قیمت مناسب و کیفیت بالا بر اساس نیاز مشتریان تولید می نماید.

از دستگاه دوخت پلاستیک در بسته بندی محصولات و قطعات مینی دستگاه کوچک جیبی پلمپ استفاده می شود. سادگی عملکرد دستگاه و کاربری آن از مزایای مهم این دستگاه ها بشمار می آید.

تنوع و گستردگی دستگاه دوخت پلاستیک را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد :

1- دستگاه دوخت دستی رومیزی یا پرس دستی رومیزی

2- دستگاه دوخت رومیزی آلومینیومی یا پرس رومیزی آلومینیومی

3- دستگاه دوخت پرتابل یا پرس پرتابل

4- دستگاه دوخت مگنتی یا پرس مگنتی

5- دستگاه دوخت پدالی یا پرس پدالی

6- دوخت کیسه ای پنوماتیک یا سیل کیسه ای

1- دوخت دستی رومیزی :

دستگاه های دوخت دستی رومیزی ساده ترین و ارزانترین دستگاه های دوخت می باشند. دستگاه پرس دستی به صورت کاتر دار و بدون کاتر دار موجود می باشد. در دستگاه دوخت دستی رومیزی ابتدا محصول پر شده در درون نایلون را در بین فک حرارتی دستگاه قرار داده و سپس با پایین آوردن فک بالا عملیات دوخت صورت می پذیرد و در صورت مجهز بودن دستگاه دوخت به کاتر اضافه پلاستیک توسط کاتر قطع می گردد. عرض دوخت در این مدل از پرس های حرارتی 2 و 5 میلیمتر با توجه به نیاز مشتری می باشد. دستگاه دوخت دستی در واحد های تولیدی کوچک، فروشگاه ها، مصارف خانگی و .. مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع دستگاه مخصوص پلمپ کردن وسایل چسب زن

2- دوخت رومیزی آلومینیومی

دستگاه های دوخت رومیزی آلومینیومی از دستگاه های بسیار پر فروش و پر کاربرد برای پاکت با طول دوخت بالا می باشند علت ساخت این دستگاه ها از آلومینیوم کاهش وزن دستگاه بوده که سبب جابجایی آسان آن می گردد. بطور کلی این مدل از دستگاه ها دارای دهانه دوخت بالا می باشند. در دستگاه های دوخت انواع دستگاه تمسه کشی فلزی آلومینیوم رومیزی ابتدا محصول پر شده در درون پاکت را در بین دو فک حرارتی دستگاه قرار داده و سپس با پایین آوردن فک بالا عملیات پرس یا دوخت صورت می گیرد. عرض دوخت در این دستگاه ها 3 میلی متر می باشد.

3- دستگاه دوخت پرتابل

دوخت پرتابل یا دوخت سیار جهت دوخت کیسه های سنگین وزن و حجیم قابل استفاده می باشد. به عبارتی این نوع دستگاه دوخت پلاستیک با توجه به قابلیت جابجایی آسان آن (وزن کم دستگاه) بسیار مفید برای بسته بندی بسته های وزین که جابجایی آن آسان نمی باشد، مورد استفاده است. به عبارتی در زمانی که توضیحات درمورد بسته بندی و پلمپ حمل پاکت حاوی محصول بسیار مشکل بوده، کاربرد این نوع دستگاه دوخت بسیار مشخص می گردد.

4- دوخت مگنتی

در دستگاه دوخت مگنتی عملیات دوخت مشابه دیگر دستگاه های دوخت پدالی می باشد با این تفاوت که نیروی لازم جهت عملیات دوخت بصورت مگنت ایجاد می گردد. و میدان مغناطیسی ایجاد شده فک بالای دستگاه را به سمت پایین کشانده و عملیات دوخت صورت می پذیرد. عرض دوخت دستگاه دوخت مگنتی 5 میلی متر بوده و از یک فک حرارتی جهت عملیات دوخت استفاده می شود. کارکرد این دستگاه به دو صورت دوخت اتوماتیک (بصورت تایمر) و دوخت دستی (با پدال برقی) بوده و در واحد های تولیدی کوچک و بزرگ و کارخانجات صنعتی می توان بهره گرفت.

5- دوخت پدالی- پرس پدالی

دستگاه دوخت پدالی یا پرس پدالی در انواع گوناگونی با توجه به جنس پاکت محصول و طول دوخت و نیاز مشتری تولید می گردد. به طور کلی دستگاه های دوخت پدالی با پرس پدالی به صورت زیر دسته بندی می شوند :

1- دستگاه دوخت پدالی آلومینیومی یا پرس پدالی آلومینیومی

2- دستگاه دوخت پدالی تک فک حرارتی یا پرس پدالی تک فک حرارتی المنتی

3- دستگاه دوخت پدالی المنتی دو فک حرارتی یا پرس پدالی دو فک حرارت المنتی

4- دستگاه پدالی برنجی یا پرس پدالی برنجی

5- دستگاه دوخت پدالی پنوماتیک

به تفسیر موارد ذکر شده می پردازیم :

  • دوخت پدالی آلومینیومی

در این نوع دستگاه که مانند دستگاه دوخت پلاستیک انواع دستگاه مخصوص پلمپ کردن رومیزی می باشد، پاکت بین دو فک حرارتی قرار گرفته و فک حرارتی بالا توسط پدال به پایین هدایت می شود. با فشار دادن پدال، فک بالایی به پایین هدایت شده و بر روی پاکت محصول فشار ایجاد کرده و با توجه به المنت حرارتی موجود در فک پایین عملیات دوخت صورت می پذیرد. عرض دوخت پدالی آلومینیومی 2 تا 5 میلی متر می باشد. سبک بودن این نوع دوخت پدالی و تایمری بودن زمان دوخت از مزایای مهم این دستگاه بشمار می آید

  • دوخت پدالی المنتی

کارکرد دستگاه دوخت پدالی المنتی مشابه دوخت پدالی آلومینیومی می باشد. عرض دوخت و پرس این دستگاه 5 و 8 میلیمتر و متناسب با جنس پاکت بوده و در دو مدل تک فک حرارتی و دو فک حرارتی با توجه به نیاز مشتری قابل عرضه  می باشد. دستگاه دوخت پدالی المنتی قابلیت نصب تاریخ زن حرارتی ریبونی جهت چاپ برروی پاکت محصول را دارد. با توجه به تایمری بودن این دستگاه لازم است پس از قطع شدن تایمر مدت 3 تا 5 ثانیه جهت تثبیت خط دوخت و یکنواخت شدن آن پدال نگهداشته شود. از مزایای دستگاه دوخت پدالی استحکام بالای دستگاه و کیفیت دوخت بالای آن می باشد.

  • دوخت پدالی برنجی

کارکرد دستگاه دوخت پدالی برنجی همانند دیگر دستگاه های پدالی می باشد. تفاوت اصلی دستگاه دوخت پدالی برنجی با دستگاه های ذکر شده، داشتن دو فک حرارتی دائم گرم یا به عبارتی داشتن کوره حرارتی دائم گرم با عرض دوخت 14 میلی متر بصورت شطرنجی می باشد. مهارت اپراتور در کار کردن با این دستگاه بسیار مهم می باشد. دمای کوره حرارتی یا المنت حرارتی این دستگاه با توجه به جنس و ضخامت پاکت توسط یک ترموستات قابل تنظیم می باشد. کیفیت و عرض دوخت بالا و توانایی دوخت پاکت با ضخامت بالا توسط دستگاه دوخت پدالی برنجی از مزایای مهم این دستگاه بشمار می آید.

  • دستگاه دوخت پدالی پنوماتیک :

کارکرد دستگاه دوخت پدالی پنوماتیک مشابه دیگر دستگاه های پدالی ذکرشده در بالا می باشد با این تفاوت که حرکت فک بالای دستگاه توسط جک پنوماتیک صورت می گیرد. نیروی ایجاد شده از جک پنوماتیک توسط کمپرسور هوا تامین می شود.

در مواردی که با توجه به نیاز محصول، نیاز به تزریق گاز می باشد می توان از دستگاه پدالی با تزریق گاز استفاده نمود بعبارتی عملیات تزریق گاز بطور همزمان با دوخت محصول، صورت می گیرد.

بدیهی است کار با این دستگاه برای کاربر آسان بوده و از خستگی مفرط کاربر جلوگیری می کند. که این امر سبب افزایش راندمان کار در واحد های تولید بزرگ و کارخانجات می گردد.

6-  دوخت کیسه ای پنوماتیک

 دستگاه های سیل کیسه ای پنوماتیک جهت دوخت کیسه های ضخیم و سنگین، پلی آمید، پلی اتیلن و فویل های آلومینیومی استفاده می شود. این دستگاه دارای یک فک حرارتی با ضخامت دوخت 8 میلی متر می باشد که با توجه به اینکه پایین آمدن فک توسط نیروی پنوماتیک صورت می پذیرد و زمان نگهداشتن آن توسط تایمر قابل کنترل می باشد،  قدرت و کیفیت دوخت بسیار بالا ست. عملیات خنک سازی دوخت به علت سرعت بالای کار  دستگاه توسط هوا صورت می پذیرد. زمان دوخت و خنک سازی عملیات دوخت توسط تایمر قابل تنظیم می باشد. خنک سازی و نیروی پنوماتیک لازم جهت عملیات دوخت توسط یک کمپرسور ایجاد می گردد.

کارتن چسب زن

صنعت ماشین آلات بسته بندی در این عصر کنونی در ایران پیشرفت چشم گیری داشته و این امر خود سبب شده که کمک روزی افزونی در نوع و طراحی بسته بندی محصول باشد.

دستگاه های چسب زن کارتن و تسمه کش یکی از پرکاربردترین ، مناسب ترین و اقتصادی ترین دستگاه های بسته بندی می باشند. این دستگاه در صنوف مختلف کاربرد فراوانی دارد و بهترین وسیله برای بسته بندی کارتن در سایزهای مختلف است.

در این بخش از این مقاله به توضیح مختصر دستگاه کارتن چسب می پردازیم :

شرکت فرهام این افتخار را دارد که عرضه کننده با کیفیت ترین دستگاه های کارتن چسب زن با مناسب ترین قیمت در ایران باشد و لازم به ذکر است که این شرکت یکی پیشتازان در زمینه عرضه ماشین آلات بسته بندی از جمله دستگاه کارتن چسب زن می باشد.  این دستگاه کارتن چسب زن به نحوی طراحی شده است تا قابلیت بسته بندی طیف وسیعی از کارتن‌های سبک تا سنگین وزن را داشته باشد.

دستگاه های چسب زن کارتن قابلیت چسب زدن همزمان زیر و روی کارتن را با سطح چسبندگی کامل چسب روی کارتن بدون ایجاد هیچ حبابی دارند. کشش چسب و غلتک های فشاری دستگاه سبب افزایش چسبندگی چسب برروی کارتن می گردد. برای افزایش راندمان کار و سرعت بسته بندی می توان در دو طرف دستگاه از کانوایر جهت ورود و خروج کارتن به دستگاه چسب کش کارتن استفاده نمود.

و حتی قابلیت چسب زدن زیر و یا روی کارتن را به تنهایی دارا هستند. برای سهولت حمل و نقل بهتر محصولات می توان از کانوایری که توانایی اتصال به دستگاه چسب زن را دارد، استفاده کنند.

دستگاه های کارتن چسب زن انواع های متفاوتی دارد که یکی از پر مصرف ترین دستگاه های صنایع بسته بندی، می باشد که می توان در کارخانجات صنعتی و خودرو سازی و واحد های تولید بزرگ و کوچک جهت بسته بندی انواع محصولات غذایی، دارویی، بهداشتی، صنعتی و ..  استفاده نمود.

انواع دستگاه های کارتن چسب زن به قرار زیر است :

1- دستگاه کارتن چسب زن  دوموتوره

2- دستگاه کارتن چسب زن سه موتوره

3- دستگاه کارتن چسب زن تمام اتوماتیک (پنوماتیک)

4- دستگاه کارتن چسب زن اتوماتیک با دربند

دستگاه کارتن چسب زن دو موتوره :

دستگاه کارتن چسب زن دارای دو موتورجداگانه در بالا و پایین دستگاه جهت حمل کارتن و عملیات چسب زدن می باشد. تنظیم عرض و ارتفاع دستگاه کارتن چسب زن دو موتوره متناسب با سایز کارتن به صورت دستی صورت می گیرد. دستگاه های چسب کش دو موتوره توانایی چسب زدن کارتن تا وزن 14 کیلوگرم را دارند. ماکزیمم ارتفاع بسته بندی با دستگاه کارتن چسب زن دو موتوره 60 سانتی متر و در عرض 50 سانتی متر و بدون هیچ محدودیت در طول بوده و توانایی چسب زدن همزمان بالا و پایین حدود 30 کارتن در دقیقه را دارد.

دستگاه کارتن چسب زن سه موتوره :

دستگاه کارتن چسب زن سه موتوره همانطور که از نامش مشخص است دارای سه موتور می باشد که به صورت یک موتور در بالا و دو موتور در دو طرف دستگاه ها می باشد. تنظیم عرض و ارتفاع دستگاه کارتن چسب زن سه موتوره متناسب با سایز کارتن به صورت دستی صورت می گیرد. حداکثر ابعاد کارتن مورد استفاده جهت بسته بندی در دستگاه چسب کش سه موتوره از لحاظ ارتفاع 50 سانتی متر و در عرض 50 سانتی متر بدون هیچ محدودیتی در طول می باشد و توانایی چسب زدن همزمان بالا و پایین  حدود 30 کارتن در دقیقه تا وزن 25 کیلو گرم را دارد.

دستگاه کارتن چسب زن اتوماتیک (پنوماتیک) :

کارکرد دستگاه کارتن چسب زن اتوماتیک به این صورت می باشد که  تنظیم ارتفاع و عرض دهانه ی ورودی دستگاه با توجه به ابعاد کارتن  توسط نیروی پنوماتیک صورت می پذیرد. دستگاه چسب زن کارتن اتوماتیک به علت داشتن سیستم تنظیم عرض و ارتفاع به صورت اتوماتیک، می تواند انواع سایزهای کارتن را بدون توقف و با سرعت ، یکی پس از دیگری چسب بزند. حداکثر ابعاد کارتن مورد استفاده در بسته بندی در دستگاه چسب کش اتوماتیک از لحاظ ارتفاع 50 سانتی متر و در عرض 50 سانتی متر بدون هیچ محدودیتی در طول می باشد  و توانایی چسب زدن همزمان بالا و پایین با  حدود 30 کارتن در دقیقه تا وزن 25 کیلو گرم را دارد. در خطوط تولید که در طول روز ابعاد کارتن با توجه به محصول تغییر می یابد، دستگاه چسب زن کارتن اتوماتیک استفاده فراوان دارد و این امر خود یکی از از مزایای این مدل از دستگاه ها به شمار می آید.